מתנדב הצלה: עוכבתי ע"י שוטרת באמצע הגשת סיוע

    אבי יעקב | צילום: אילוסטרציה 3 Comment on מתנדב הצלה: עוכבתי ע"י שוטרת באמצע הגשת סיוע
    7:45
    03.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ס"ה – ס"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיפור חדש על אלימות משטרתית מתפרסם היום באשדוד. האם קצינת משטרה שלא במדים עכבה מתנדב הצלה שהציל חיים כיוון שלא פינה מקום במדרכה?

    רשות הדיבור למתנדב מד"א ב.מ (שמו שמור במערכת אתר קול חי). "אני מתנדב ככונן מד"א לכיש הגעתי היום לזירת תאונת דרכים ברח' מנחם בגין באשדוד. הגעתי למקום ראשון- הכונן היחיד, טרם הגעת האמבולנס. אני מתחיל לבדוק את הפצועה ולתחקר אותה על מצבה כנהוג, לפתע פונה אלי אשה העונה לשם טלי ואומרת לי: "תזיז את הרכב כי אתה מפריע לאמבולנס לחנות." אני מסתכל עליה בתמיהה ומסביר לה שאני באמצע לטפל בנפגעת ואין סיבה שאנטוש הכל להזיז את הרכב, במיוחד שלאמבולנס יש מקום ברווח לחנות מאחורי ומלפני," תוך כדי שאני מסמן לה על המקומות הפנויים.

    עובר שניה והאשה בלא המדים! מוציאה לי תעודת שוטר, ואומרת לי תוך כדי זלזול מחפיר, כאילו ולא מדובר פה במתנדב שבא להציל חיים או במקרה זה לטפל בפצועה שהיתה חייבת טיפול ראשוני, "אני קצינה, אם אתה לא זז מפה בדקה, אני מעכבת אותך !!!"
    שמעתם טוב? כן. כן. אני מעכבת אותך, על אף שאתה מתנדב מד"א היחיד כאן בתאונה !!!

    אמרתי לה: "אם את חושבת שזה הגיוני מה שאת עושה, אפילו שאת רואה שהאמבולנס יכול לחנות רגיל ואיני מפריע לתנועה, את מוזמנת לעכב אותי."

    ואז זה קורה: היא ת-ו-פ-ס-ת אותי בידי(מעשה אסור כשלעצמו ע"פ חוק) ומכניסה אותי לניידת משטרה, תוך הפקרת פצוע בזירה ללא טיפול, מתנדב יחיד כאמור.

    אספר לכם את הסוף של הסיפור המזעזע אפי' שהוא לא משנה כ"כ: רק אחרי התערבות מיידית של כל צמרת מד״א ומשטרת מרחב לכיש שוחררתי. מתנדב מד"א נעצר ומושפל במדינת ישראל- 2015 ע"י קצינה במשטרת ישראל תוך הגשת עזרה לפצוע.

    ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי מבדיקה ראשונית של פרטי האירוע עולה כי גרסתו של המתנדב מלאה אי דיוקים עובדתיים אשר מעוותים את המציאות לחלוטין.

    על אף שהשוטרת לא הייתה בתפקיד היא הראשונה שנקלעה לתאונת הדרכים.

    לאחר שאמבולנס הגיע למקום, זיהתה השוטרת כי רכבו של המתנדב מפריע לאמבולנס להגיע לזירת התאונה ולטפל באופן מקצועי בפצועה.

    מכשנתבקש להזיז את רכבו, הוא סירב ואף התחצף לשוטרת לאחר שהיא הזדהתה בפניו בעזרת תעודת שוטר. המתנדב עוכב ושוחרר במקום לאחר מספר דקות.

    יש לציין כי עיכובו של החשוד נעשה רק לאחר שהפראמדיק החל לטפל בפצועה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יש לשוטרים / ות צורך לתת מספר דוחות ביום וזה משלים להם הכנסה, כנראה החודש לא הצליחה כ"כ או שיש לה הוצאות מרובות ומצאה לעצמה פציינט.
      רק חבל שלא שמה לב על חיי האדם המוטל ארצה.